Amint már a Burger Blogon olvashattátok, kaptam egy jófajta szuvidgépet egy hétre tesztelni a Sous-Vide Supreme Hungary jóvoltából. Nos, nem csak burgert készítettem, hanem elmozdultam a klasszikusabb ételek felé is.

2013-10-20 10.52.30.jpg

Az egyik volt ezek közül a kacsamell, amellyel itthon még korábban nem próbálkoztam, de most ennek is eljött az ideje. Olyan három-négy órán keresztül készült a szuvidban (csak só és bors), hatvan fokon, de időben még így sem érte utól a marhatarja darabokat, akik darabonként 12 órát töltöttek el a vízfürdőben, a zacskón belül pedig egy zöldfűszeres marinádban. Mint korábban, most is az volt a metódus, hogy elkészültük után nem ettem meg őket rögtön, hanem mentek a hűtőbe, ahol a másnapot várták.

2013-10-18 18.04.08.jpg

2013-10-18 17.53.49.jpg

Természetesen aznap sem maradt a gép munka nélkül, így 85 fokon került belehelyezésre egy adag sárgarépa, valamint barack és szilva, negyedelve, mindkettő olyan 45-60 percig. Miután ez megvolt, felpörögtek a dolgok.

2013-10-20 18.56.20.jpg

A répa belekerült a serpenyőbe, rá egy kevés méz, szerecsendió, vaj, és kézcsók. Összeforgattam kicsit, majd amikor kész lett, egy másik serpenyőben adtam egy kis kérget a kacsának. Tálaláskor erre került az egyes számú serpenyőben reziduumként ottmaradt öntét, isteni volt.

2013-10-20 19.22.03.jpg

A marhához már elővettem az öntöttvas serpenyőmet, bele kicsi olaj, és oldalanként olyan 40 másodpercig csapattam, időközben pedig egy másik serpenyőben előre felkockázott és megfőtt burgonyát sütöttem kis olívaolajon, rá pedig rozmaringot szórtam, így lett kívülről kiválóan ropogós, belül pedig maradt puha. A marha zseniális lett, ritkán szoktam burgeren kívül más alkalommal otthon csinálni, de ez bizony csillagos ötös.

A következő részből pedig megtudhatjátok, milyen lett a desszert!


A bejegyzés trackback címe:

https://utolsoejjel.blog.hu/api/trackback/id/tr835630201

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

COMPÓ 2014.02.13. 21:32:06

Úgy érted szuvidoltál.....
süti beállítások módosítása