Régen jártunk már Lucullusos rendezvényen, ideje volt hát ezt pótolni. Ráadásul olyan helyre érkezett meghívás, ami egyrészt már korábban híres lett a józsefvárosi piacon, másrészt pedig mi is voltunk itt pár héttel ezelőtt, ezáltal tudtam, hogy a hírnév bizony megérdemelt.

2013-03-21 19.26.54.jpg

A vacsora elején Gábor röviden bemutatta az éttermet üzemeltető családot, valamint beszélt pár szót arról is, mi inspirálta őket arra, hogy ide, a kilencedik kerület dinamikusan fejlődő részére költöztessék az üzletet (illetve ez nem teljesen igaz, a piacos részleg is párhuzamosan üzemel); valamint beszélt a vietnami konyha jellegzetességeiről is.

2013-03-21 19.34.31.jpg

Az első fogás rögtön a zászlóshajó Pho leves volt (phở bò), tekintettel a későbbi fogásokra, csak a normál adag felével, de még így is rettenetes adag, benne bőkézzel marhahús-szeletek, koriander, tészta, opcionálisan pedig csípős és savanyú kerülhetett bele.

2013-03-21 19.54.37.jpg

A következő fogás szintén nem ismeretlen számunkra: tavaszi tekercs (nem rán), vastagon töltve darált hússal. Annyiban is különbözik ez a konyha mondjuk a kínaitól, hogy itt nem pakoltak mindent fel egyszerre az asztalra, hanem szépen egymás után érkeztek a fogások; ezek után elsőnek a sült csípős kacsa (vịt xào cay), hagymával, zseniális szafttal, melyet a kis, gömbölyű tányérba szedett ragacsos rizzsel tudtunk elfogyasztani. Ezzel egy időben jött a saláta is, ami papíron karalábé volt (nộm su hào), mondjuk ez nekem annyira nem jött le belőle.

2013-03-21 20.11.16.jpg

2013-03-21 20.24.28.jpg

Békacombot (đùi ếch satế) még sohasem ettem, de most ennek is eljött az ideje! Ami meglepett, az az volt, hogy mennyivel kisebb, mint én azt gondoltam volna; ízre pedig teljesen hasonló a csirkecombhoz. Annyi biztos, hogy nem fogom visszasírni, de egynek jó volt.

2013-03-21 20.24.35.jpg

A végére jött a második csúcs a leves után, mégpedig a szalonna, kis karikákban, ropogósra sütve. Nos, ez annyira finom volt, hogy meg bírtam volna enni az egészet, ha nem lett volna egyben iszonyú tömény is, így pár falat után úgy döntöttem, nem akarok éjszaka a sárkányokkal hadakozni.

2013-03-21 20.41.46.jpg

Desszertként vietnami puding érkezett (Chè), amiben azt hiszem rizs volt, de egy olyan rettenetesen füstös mellékízzel, ami egy szénégetőnek is a becsületére vált volna. Emiatt az emberek nagy része húzta is a száját, de én úgy voltam vele, hogy pont ezért nem a Mekibe mentem vacsira, szóval hősiesen letoltam, tanítva ezzel az ízlelőbimbóimat.

2013-03-21 21.11.44.jpg

A verdikt a Dang Muoiról mindenképp az, hogy erősen ajánlott, mivel az adagok nem annyira drágák, ellenben nagyon nagyok, van olyan barátom, aki csak levesezni megy oda, és annyival jól is tud lakni, cirka 1100-ért, szóval itt tényleg nem viccelnek (de említhetném a múltkor látott egészben sült halat, ami mind nagyságában, mind kinézetében a törpék mesebeli főztjére hasonlított A hobbitban). Találkozunk az Ernő utcában!

Elérhetőség: https://www.facebook.com/dangmuoibufe


A bejegyzés trackback címe:

https://utolsoejjel.blog.hu/api/trackback/id/tr515174417

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a Zamboni nem egy tészta 2013.03.27. 13:22:40

Szuper, az Ernő utca Pho szempontból közelebb van a Sárkány Centernél úgyhogy hajrá.

(Pho-t mindenkinek minimum egyszer kötelező lenne, ha rajtam múlna)

dex.ion 2013.03.27. 13:32:48

leves 1100-ért? biztos nem viccelnek? értem én, h különlegesség, meg hú meg ha, de én nem szoktam jól lakni egy levessel...és hát őszintén szólva, fontban költök ennyit (na jó, mondjuk kétszer ennyit) a napi kajámra, ami azért nagyon nem csak egy leves. ki engedheti ez meg magának napi szinten otthon?

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2013.03.27. 15:23:53

@dex.ion: A pho leves vagy a ramen is egytálétel, jól lehet lakni vele. Elég sűrűek, úgy képzeld, mint egy tál tésztát hússal és van rajta egy kis lé is :)

dex.ion 2013.03.27. 15:26:49

@Étteremkritikus: hát úgy legyen. majd egyszer kipróbálom, itt is nagyon nyomják, de még sose vitt rá a lélek.

virtualdog 2014.04.03. 11:13:14

@dex.ion: DURVÁN jól lehet lakni belőle. Igaziból ez az 1100 Ft (én a Hai Nam-ba járok, ott még kicsit több is asszem) jobban laktat, mint egy tipikus irodista ebédlőhelyen egy szelet "á la carte" frissensült valami körettel, ugyanennyiért...
süti beállítások módosítása