A város legjobb reggelije

2011.12.21. 00:44

Lehet elbitoroltam a márkanevet a Srácoktól, de őszintén, ennél jobbat nem lehet szerintem találni. Egy villa a 12. kerületben, az elitség csúcsán, ráadásul elérhető közelségben mégis mi kell még? Talán egy ilyen Bat-lehem, amit lefelé a hegyről az Apor Vilmos téren találtam?

Megérkezve alul a pékség fogad (most ezzel leadom a brótot), felmenve pedig a terasz, ami most zárva, odabent pedig az, amire azt mondod, hogy aztak***a. Belépve a nagyvilágiság fogad, a szó jó értelmében, már ha lehet ilyet mondani. Vasárnap fél tíz van, én azt hittem, hogy alig lesznek, miattunk fogják felfűteni a konyhát, de a környék lakosai ismét rámcáfoltak. A 30+-os korosztály reprezentálta magát, szerintem mi voltunk a legfiatalabbak a helyszínen. Legelésző, visítozó gyerekek, a szüleik kényelmesen érkeznek folyamatosan, érdekes-érdekes. A felszolgáló elkéri a kabátot és felakasztja.

Leülve nem szarakodunk, kirendeljük a Villás és a Bagatelle-reggelit (a pezsgőst még kissé túlzásnak éreztem). Ehhez jár tea is, én kispolgárian pohárra gondoltam, ők kancsóra. Mondanom sem kell, hogy a jázminos zöldtea sem bazári, csakúgy, mint a gyümölcsös sem. Az enteriőr pazar, a hangulat karácsonyi. A csillárt például konkrétan hazavinném.

Alig tíz percre rá meg is érkezik a reggeli. A Bagatelle tükörtojást, sült bacont, virslit, mustárt, és paradicsomot takar, hozzá jár a kenyér, na meg egy deci friss narancslé. Az enyém még jobb, itt sült krumplival kezdődik a történet, majd grill zöldség, sült kolbász, mustár, more bacon strips, főtt tojás, zöldségek és persze a narancslé. Utóbbiról nyilatkozva, hiszen ezt ettem én, ismét csak egy szót tudok mondani: aztak***a. Féltem, hogy sok lesz, de nem, a minőség durván odacsap, a sült krumpli mesteri, a grill zöldség szintúgy. A kolbász kicsit visszavesz, nyilván jobb, mint amit a Csarnokban kapunk, de nem annyira kiemelkedő, mint az első két megemlített rész. A tojás, paradicsom, bacon is tartja a szintet, még ha nem is tromfolja. A kenyér feltehetőleg lenn készült a pékségben, a textúrája kellően szellős, de mégis van egy tömörsége, és a héja is ropogós. Öt kibaszott csillag.

Kaja elfogyott, tea kortyolódik, tudom, hogy a program után Ethan Hunt menti meg a világot, de előtte még nekem is van egy küldetésem. Odafönn sem szaroztak a szarozással, egyszemélyes slot, angol stílusú csappal, és zavarbaejtő szemetessel (most ide dobjam a kéztörlőt? de ez fonott, ez meg nem szövet? ne töröljek kezet?). Végül átlépem a végtelen hurkot.

Elértünk a végére, a számla 4800 forint, és ebben benne van a felszolgálási díj is. Ez az ár ezért a miliőért, és ezekért a kajákért baromira nem sok, sőt. Ha úgy veszük, hogy Budapesten (das ist Budapest) ennyiért ennél jobbat tuti nem kapunk, egészen barátinak is mondható. Tudom, ebből el lehet menni 1/20-ad Pöcsmadár-szigetekre, meg vehetsz belőle 15 sört, és megtankolhatod a kocsid 1/4-ét, szóval ha ilyenek jutnak eszedbe, akkor óva intelek a helytől, amúgy viszont erősen ajánlott. Főleg tavasszal, amikor még a teraszra is ki lehet ülni. Parádé a köbön, önt most tökönlövöm.


A bejegyzés trackback címe:

https://utolsoejjel.blog.hu/api/trackback/id/tr503479830

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása