A Windows XP története

2009.11.10. 22:28

Most, hogy nemrég megjelent a Windows 7 kicsit visszagondoltam az operációs rendszereimre. Legendás, hogy első gépemnél még 2000-ben azt se tudtam, hogyan kell a Win98-at telepíteni, a setup.exe-ről lövésem nem volt, a boot sequence állításáról pedig még kevésbé. Ezután következett a ME, meg volt kicsit 2k is, de aztán, 2001 telétől jött a jó öreg XP, ami néhány SP-vel később bár, de még mindig a gépemen lakik.

Az első verzióját még Solymárról szereztem be, mégpedig a Drevi Kereskedőház padlásterében lévő netkávézóból. Itt relatíve jó áron mindig zajlottak a LAN-partyk, leginkább CS, Operation Flashpoint, és társaik vitték a prímet. Jó öreg osztályomból akár 8-10-en is képesek voltunk szombat/vasárnap délután kizarándokolni, és nyomatni, mellé csúszott a sósmogyoró és a kóla. Egy jófej idősebb csóka volt a pultban, aki azonfelül, hogy mindig adott apróbb kedvezményeket, még le is töltött, az akkor azért ritkaságnak számító széles(ebb)sávú netén (talán dual-ISDN volt).

Így lett jó sok zeném warezoldalakról, egy két játék is beficcent, de a legjobb szakítás mégis az XP volt. Egy hétköznap délután, már esteledett amikor kilátogattam az öreghez, kérvén a cuccot. Emlékszem, valamit épp berheltek valami másik sráccal, így várni is kellett, de kb. háromnegyed óra után sikerült megkapni a várva várt telepítőt, és a korai estében már zúztam is haza a 164-essel, és otthon toltam is fel, az akkor még 566-os Cerkára.

Azon is szépen elfutott, aztán rá néhány évre jött a 2500+-os malac, ami nem véletlenül lehet ismerős, hiszen még most is azzal tolom. Tüsi a céges laptopján már Windows 7-tel vagánykodik, és talán nekem is eljön hamarosan az idő, hogy új gépem, és ezzel együtt új operációs rendszerem, új Windowsom legyen. Őszintén, már nem is emlékszem, hogy milyen az...


A bejegyzés trackback címe:

https://utolsoejjel.blog.hu/api/trackback/id/tr971516756

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása