Március 15-én speed főszerkesztő a Netpincérrel hadakozott, én pedig este már az A38-ra készültem az Irie Maffia negyedik születésnapja alkalmából tartott koncertre. Az nem lepett meg, hogy kokárdát szégyenletesen kevesen viseltek a kabátjukon, az viszont igen, hogy sikerült kevertetnem egy - tapasztalataim szerint sok mixernek túl nagy kihívást jelentő - megfelelően erősen fűszerezett, valóban hatásos bloody maryt, így az elmúlt napok kialvatlansága nem nyomta rá bélyegét az estémre.

KRSA backed by Budapest Riddim Band

A nagytermet csak 9-kor nyitották meg, és már majdnem 10 óra volt, amikor a PASO frontemberével, KRSA-val kiegészült Budapest Riddim Band elkezdett zenélni. Mivel KRSA (aka Lord Panamo) minden fronton vérprofin kamatoztatja istenáldotta tehetségét, az előzenekar műsora nagyon kellemesre sikerült. De ehhez a Budapest Riddim Band legénysége is kellett. Eleinte klasszikus riddimekre ringatóztunk a Dunán (bár sok 15-16 éves nem bízta a hűs dunai szélre és a zenére az elringatást, erős fűszag terjengett a levegőben...másnap suli, gyerekek?!), a Ladánybene Judge Day riddimjére épülő Spy On You is elhangzott. Majd dancehallosabbra vette a figurát a banda, és elkezdte bemelegítette a közönség végtagjait. Remekül szóltak, bár ez a hajón már nem meglepetés, hanem szinte kötelező elvárás, és még az sem volt zavaró, hogy fúvósok hiányában egy szinti töltötte be ezeknek a szólamoknak a szerepét. Tökéletes produkció volt, én már ekkor úgy éreztem, hogy megérte jegyet venni az estére. És mivel a műfaj óvatos kedvelőjeként nem vagyok olyan óriási Irie Maffia rajongó, bizony úgy éreztem, magasan van a léc, amit át kell ugrania a műfaj szülinapos ászának.

KRSA backed by Budapest Riddim Band

A léc tehát magasan volt, de az Irie Maffia a saját közönsége előtt rúdugrásban indult, és átvitte. A jó felvezetés és a lelkesedés adott volt, Busa Pista, MC Sena és MC Colombo vezetésével remek koncertet adott az ünnepelt csapat. Kár lenne azon fanyalognom, hogy szerintem kevés igazán erős számuk van - és az is a dancehall műfajból, a raggában gyengébbek -, meg azon is, hogy a PASO az én ízlésem szerint még ezt a vonalat is jobban űzi, csak dícséretet érdemelnek. Hiszen elég volt végignézni a közönségen, mindenki nagyon jól érezte magát, jó buli volt, és ez a lényeg. Igazán nem számít, hogy az Irie Maffia erősebb a hangulatkeltésben és -fokozásban, mint a zeneszerzésben, mert képesek magával ragadó produkcióra.

Irie Maffia

Ami itt is profi: a 3 emszí nyomja ezerrel, a dobok pontosak, a fúvósok hmm, fújják, a basszus dübörög, a dj meg szkreccsel alá, hogy a legfiatalabbak is boldogok legyenek. Egyszer mindenképp érdemes meghallgatni élőben az Irie Maffiát, aztán elképzelhető, hogy visszajáró vendég lesz az ember.

Irie Maffia Rock Trio

És a végére hagytam azt, ami a szememben a legnagyobb jópontot érdemelte, és ami egyben a legnagyobb bátorság volt a csapat részéről: a műsor kb. kétharmadánál az Irie Maffia tagjai levonultak a színpadról, csak a háromfős ritmusszekció (dob-gitár-basszus) maradt fent, és egy olyan bő tízperces, háromszámos punkrock/metál őrületet csapott, ami bármilyen szárnypróbálgató garázsbanda becsületére vált volna. Mint utóbb megtudtam, Irie Maffia Rock Trio néven már saját koncertjeik is vannak. Mindenesetre a zöld szcénából származó közönség nagy csodálkozva nézett, én meg headbangeltem ezerrel, hát ez fasza volt srácok!

www.myspace.com/budapestriddim www.myspace.com/lordpanamo www.myspace.com/iriemaffia www.myspace.com/iriemaffiarocktrio

A fényképek a szerző felvételei.


A bejegyzés trackback címe:

https://utolsoejjel.blog.hu/api/trackback/id/tr981174711

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása