Lemez-telenítő

2009.01.26. 22:50

Kb. karácsony óta készültem írni ezt a postot, először egy lemezről, de idő közben kezembe illetve fülembe akadt más is. Így arra gondoltam egy kalap alá vesszük a dolgokat. Főleg rap/hiphop albumokról lesz szó, tőlem nem meglepő módon!

Az első ami már átrepített az újévebe, az az új Suhancos album. Kőházy 'Fankadeli' Ferenc és Szabó Balázs közös munkásságát rejti eme név. Második lemezük jelent meg tavaly decemberben Jól tévedni emberi dolog címmel. Nekem már az első is nagyon bejött a különlegességével, ugyanis ez a zene leginkább a folk és rap nagyon eltalált keveréke. Ilyet még senkitől nem hallottunk itthon korábban. Ami különleges benne, hogy Balázs játszik tizennemtudomhány hangszeren, és így lészült az egész lemez élő hangszerekkel. Feri pedig alákeverte a beat-eket és odatette a reppjét rendesen. Sztem ez kortól, nemtől és zenei beállítottságtól függően hallgatható és mindenkinek be fog jönni! Nagy kedvenc a Bájoló, ami eredetileg Radnóti Miklós verse.

A második az új Ludacris cucc. Erre akkor figyeltem fel, amikor az albumról kijött első videoklippet megláttam a TVben. A dallam egyből a fülembe mászott. Utánanéztem hát, hogy Luda bácsi mit tett az asztalra?! Theatre of the Mind címmel találjátok meg az albumot. Nem tipikusan dirty south alapok fognak szembe jönni velünk, de azért persze kapunk abból is! A lemezen sok a közreműködő, lightosabbak a számok, mint amit eddig megszokhattunk. Luda pedig odateszi magát, ahogy szokta! Nálam ez is nyert!

A harmadiknak hagytam egy magyar vérbeli gengszter-rap albumot. Ezt Mr. Busta követte el, és a Pitbull nevet viseli. Mindegyik trekk kivétel nelkül 18as karika. Nem olyan rég látott napvilágot és talán múlt héten sikerült meghallgatnom, már nagyon kíváncsi voltam rá. Egyrészt mert korábban a Kamikaze számok is előszeretettel dübörögtek a kocsiban, másrészt pedig Game is szerepet kap jó pár számban, akinek a szövegét még Mohaman óta nem tudom megunni. Aki szerette az eddigieket, annak ez is be fog jönni a jó kis west coast-os alapokkal, az odamondós szövegekkel és az egész feelingjével együtt! Nekem abszolút favorit a Dobd a W-t fel az égbe!, de mondjuk a Csajozós nótával ne menjetek el udvarolni! :) Vannak a számok között átfedések, de összességében ez is nagyon bejön!

Ennyit szántam mára! Válogassatok kedvetekre!


A bejegyzés trackback címe:

https://utolsoejjel.blog.hu/api/trackback/id/tr61174682

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása