A recept az eredeti cím alapján a közkedvelt Kispadról származik, és már régóta tervezgettem, hogy meg kellene csinálni. Ez végül most karácsonykor jött össze, és a végeredmény mindenkinek nagyon bejött. 

Kezdésképp szükségünk lesz hozzá olajbogyóra, kábé egy kiló csirkemellre, egy nagy csomag baconre, és 20-30 deka feta sajtra ízlés szerint. Kell még rozmaring (sajnos csak szárított jutott nekem egy nappal karácsony előtt), valamint olívaolaj, és citrom leve. 

Ha ez megvan, a csirkét hihetően átsüthető vékonyabb csíkokra vágjuk (segít, ha csak próbaképp betekerjük, és látjuk, hogy ha túl vastag akkor sanszos, hogy vékonyítsuk). Ebből jó sok ilyen lesz. Most vegyük a fetát, és vágjuk fel annyi vékony csíkra, amennyi kelleni fog a csirkéhez (nekem azt hiszem 18 lett). Mindezek után tekerjük bele a fetát a csirkébe... 

...és az egészet ugyanígy tekerjük bele egy szelet baconbe. Ez így, ha kellően jó méretűek a csirkecsíkok, tökéletes rögzítést fog biztosítani, ha netán nem, akkor lehet különböző segédeszközökhöz nyúlni, mint fogpiszkaló, whatever. 

A göngyölt husit szépen egy kiolajozott tepsibe tesszük. Ha megvan, rá a rozmaring, ne sajnáljuk, olajbogyó, és 1:1 citromlé-olívaolaj keverék megöntözésre. Alufólia, és irány a sütő. Sajnos már elfelejtettem, hogy mennyi ideig kell sülnie, de úgy átlagosan 40-60 perc alufólia alatt, közepes álláson, majd levesz, onnan pedig már ízlés dolga. Én most a kicsomagolás után nem pörköltem annyit, és ennek köszönhetően nem is száradt ki annyira a cucc. 

A képeken látszik sárgás lé alant: az nem zsír, hanem elkövettem azt, hogy túl sok fetát vettem, és a maradékot rámorzsoltam. Persze a sajt simán megolvadt, keveredett az olívás öntettel, és az kocsonyásodott ott kicsit meg az alján, no para. Rizzsel tálaltam, melynek az ultimate főzési módja a következő (credit by Edit, no pun intended). 

X egység rizst megpirítunk pici olajon, kábé egy-két perc, mennyiségtől függően, full csumin. Rá 1,9*X forrásban lévő víz (a vízforraló a mi barátunk, főként ha nem akarjuk megégetni magunkat). Ebben a pillanatban sózzuk, és a full csumit harmadoljuk, tényleg, alig legyen rajta láng. Lefedjük, és pontosan tíz percig hagyjuk így. Ezután láng kikapcs, és húsz percig végképp hozzá sem nyúlunk, hagyjuk ott, ahol van. Így készül el a tökéletes rizs, melyről ha levesszük a fedőt, mindenkit el tudunk kápráztatni.


A bejegyzés trackback címe:

https://utolsoejjel.blog.hu/api/trackback/id/tr721174667

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása