Az utolsó edzés

2009.05.27. 10:18

"Én is gyúrok tesó kitartóan, de az a baj, hogy a vérem is italból van!"

Bevezetésképpen a megismerkedéshez ez legyen az első téma, amit górcső alá veszünk. Magam számára is meglepő, hogy kb. egy éve gyakori rendszerességgel járok sportolni, éspedig ki nem találnátok hová. Igen, nyert konditerem, gyúrásbazmeg, a napo és a koksz csodás világában. Vagy nem.

Meglepő, hogy minden embernek rögtön a legelső (de ha nem is az, legfeljebb az ötödik percben feltett kérdése az), hogy "és ugye semmi ilyen szert nem szedsz". Ezzel két probléma van. Az egyik az, hogy igazából fogalmuk nincs, milyen szerekre gondolnak, mert leragadtak ott, hogy a keletnémet úszónők kétajtós szekrénynek öltöztek, és ha megkérnénk őket, hogy említsenek hármat, akkor nem is tudom mit mondanának (na ezt ki fogom próbálni legközelebb). A másik meg, hogy akinek a szénhidrát és tejsavófehérje egyenlő a szurival, azzal meg felesleges vitázni...

Szóval visszatérve, világéletemben nem sportoltam komolyabban, huzamosabban. Volt még gimiben a kötelező tesiórai namostakkormenjünkfocizni, de mivel nem a pályán éltem le fiatalabb életem nagy részét, nem vált különösebben a kedvencemmé. Játszott még a kosár, és az úszás, de ezek is alkalmanként; és többet csocsóztam meg biliárdoztam odalenn a Sport kocsmában. Ezeknek fényében igencsak meglepő, hogy tavaly tavasz kezdetével életemben először lementem (az akkor még céges) edzőterembe, megnézni miafene van. Szerencsére ott volt két edző is, akiktől sikerült megtanulni az alapokat. Sajnos fél év múlva a lehetőség megszűnt, de addigra már megvolt az új hely, ahová Tüsivel (lakótárs!) szoktunk lejárni immáron háromnegyed éve. Ennek az a fő pozitívuma, hogy közel van, relatíve jól felszerelt, és nincs is tele nagyarcú parasztokkal.

Szóval a kitartás megvan, nincs is azzal gond, hiszen ki ne szeretne hosszútávon jól kinézni, és persze még valamennyire egészséges is maradni (oké, a folyékony kenyér a fő táplálék, meg ha fáj a torkod felest kell inni, mert az gyógyít, de azért én szeretek több lábon állni). Egy a probléma: ez a sport egyáltalán nem ennyiből áll. Három fő tényező van ami meghatározza, és ezek mellett, vagy éppen hogy ezekkel együtt kismillió dologra kell odafigyelni - és ez benne a gyönyörű.

Sokan kérdezik, hogy nem unalmas-e, meg, hogy mit lehet ott csinálni. Számomra egyáltalán nem, mivel kihívás, és mint ilyen, alapvetően élvezetes dolog. Sajnos sokan már hendikeppel indulnak, mert már korábban is sportoltak, meg van egy jó alkatuk, nem ülőmunkát végeznek, whatever - ilyen is van, de ezzel nem lehet mit kezdeni. A lehető legrosszabb megoldás lenne azt mondani, hogy hát igen, ő biztos alapból fa-szán néz ki, nekem ez sohasem fog menni, hagyjuk is az egészet a pokolba, igyunk meg inkább öt Bivalyt. Egyáltalán nem így van barátocskáim, és erre reményeim szerint én leszek a legjobb példa, hiszen az én testalkatomra (magas, vékony) nem épp a legegyszerűbb dolog tömeget pakolni. Tömeget, és nem zsírt, mert az baromi egyszerűen megy, három skót ajánlat, meg chips, meg minden szar, aztán én leszek a hetedik kerület Michelin babája. Na nem, ilyet nem játszunk.

Amint fentebb is említettem három legfontosabb dolog van, ami nélkül a siker is elmarad. Semmi titok nincs ebben: edzés, evés, alvás. Erre nem is vesztegetnék sok szót, hiszen van ezernyi olyan oldal, ahol kiválóan lehet tájékozódni (én például ezt ajánlom legfőképp). Edzés egyértelmű, ha nincs stimuláció, nincs növekvés. Evés: nekem kábé fél évig tartott rájönnöm (de legalább sikerült!), hogy ha nem kajázom normálisan és jót, akkor párizsis vajas kenyérből az én genetikámmal nem leszek Vin Diesel. Ezzel a részével küzdök talán a leginkább most is. Alvás pedig ugyanolyan nyilvánvaló, regeneráció, na ez sem egyszerű főleg ilyen életmód mellett.

Ezek talán a legfontosabb dolgok kezdésnek, aztán kaptok még infókat, meg miegyebet, hogy képbe kerüljetek. Most pedig Márk cimborám hatalmas igazságával szeretnék búcsúzni az esztendőre nézve:

marko üzenete:
2009 az anabolizmus éve lesz


A bejegyzés trackback címe:

https://utolsoejjel.blog.hu/api/trackback/id/tr371139609

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása