"Én nem olvasok blogokat"

2011.04.13. 07:16

A minap egy kedves régi ismerősömmel ebédeltem (többet nem írhatok, mert akkor lelepleződöm), akinek mikor felvetettem, hogy olvassa Edward Norton kalandjait, a 25. órát, egyszerűen csak azt mondta, hogy "ne vedd személyesnek, de én nem olvasok blogokat". Ez indította el a gondolatmenetemet, és amit igazából nem értek, hogy miért nem?

Persze el lehet ezt ütni azzal, hogy az alkoholista túl sokat iszik, a dohányfüggő túl sokat cigizik, az információfüggőnek meg természetes, hogy mindenki órákat tölt a gép előtt. Nekem ez mondjuk tényleg az, de nem értem (és komolyan nem), hogy akkor mit csinálnak manapság az emberek munka után. Ugye melóban adott esetben a gép előtt ülnek, de ott tegyük fel, csak dolgoznak, bár ez mindannyian tudjuk, hogy sok helyen nem így van. Ha suliba jár valaki, oké, bár nem tölt benn mindennap nyolc órát gyanítom, ha igen, respekt.

Szóval szabadidő. Vajon ki mit csinálhat. Hát persze, bekapcsoljuk a tévét, aztán nézzük, jobb esetben valami ismeretterjesztőt, rosszabban meg a VV4-et (amitől egészen egyszerűen okádok, bazmeg, akárhányszor kimegyek és az megy, valamelyik degenerált bőg, visít, vagy üvölt). Közben lehet baszkodni a gépet, de nyilván semmi komolyabb, mert a háttérben Bécinek lóg ki a kapanyél a szájából, azt úgyis inkább arra figyelünk. Szóval netezgetünk csak úgy lightba.

Engem azon a ponton kezd el idegesíteni az egész, hogy emberek, akiket már sacc öt-tíz éve ismerek, annyira hiányzik belőlük az érdeklődés az internetes dolgok iránt (blog! modernizmus! előrehaladás!), hogy csak fogalmatlanul kattintgatnak össze-vissza. Jobb esetben kéthetente eszükbe jut, hogy "bakker nézzük már meg a speed blogját", konstatálják, hogy már megint sokat evett és utazott, ezen a ponton vérmérséklettől függően inspirálódnak/röhögnek/irígykednek egyet, aztán mennek tovább. Én meg tanítsam meg, mi az a GReader meg az RSS.

A lényeg, hogy nem értem manapság az embereknek mi a nehéz abban, hogy egy ismerősük, barátjuk blogját nyomon kövessék. Miért kell nekem könyörögni ehhez? (Update: ezek után könyörög a halál) Az érdeklődésben van a hiány, és hiába vagyunk jóban, szarnak a dologra, hogy ide gyártom a kontentot, majd úgyis elmesélem, vagy nem? Vagy csak simán ennyire nem tart ott az IT-nevelés ma itthon, és még mindig úgy vagyunk vele, hogy a számítógép másodlagos információforrás, és inkább ülünk órákat a tévé, mint a gép előtt? Ezt, komolyan mondom, nem értem, úgyhogy várom a megfejtéseket.


Szerző: Jancsa Jani

6 komment

Címkék: blog

A bejegyzés trackback címe:

https://utolsoejjel.blog.hu/api/trackback/id/tr462803731

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

1szárazaranyosbalek 2011.04.13. 08:36:20

Tényleg az a problémád, hogy nem olvasnak blogokat, vagy inkább az, hogy TÉGED nem követnek, és "nem kapod meg a megérdemelt figyelmet"? Egyik sem gond, csak érdemes elkülöníteni. :)

Legtöbbünk sajnos nem annyira energikus, hogy munka után még "szabadidőre" is legyen kedve, egyszerűen "elvan".
Leül a TV elé, facebookolgat, szörfölget, híreket olvasgat.
Ez inkább igényszint, és nem pénz vagy kulturál(a)t(lan)ság kérdése. Szerintem.

Jancsa Jani · http://burger.blog.hu 2011.04.13. 08:37:52

@1szárazaranyosbalek: Nem is a figyelemről van szó, csak egyszerűen sajat magamon keresztul probaltam a peldat levezetni :)

mtomi · http://utolsoejjel.blog.hu 2011.04.13. 09:13:52

igazából ismerősök blogját olvasni tök baromság, ezt sem olvasnám, ha néha nem írnék ide :D Ismeretlenekét olvasni izgibb. Barátoknak a blogod olvasása végett könyörögni meg méltóságon aluli :)

Jancsa Jani · http://burger.blog.hu 2011.04.13. 09:27:23

@mtomi: inkabb a kesh-mizu-s kommentekre reagalj a megfelelo postban :P
amugy meg a fasz kivan, hogy ide irok mindent mint a gep, aztan meg cseten megkerdezik, hogy milyen volt ez+az, amit mar harom hete leirtam ide.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2011.04.24. 00:26:59

tényleg ne vedd sértésnek, de nem azért kell blogot írni, hogy onnan értesüljenek rólad a barátaid, - a blogodat sokkal inkább azok olvassák majd, akiknek valamiért megtetszik - de minthogy a blogrendszer olyan 2005 óta már elkezdte hódító útját, nem biztos, hogy 2011-ben kell modernizációként hivatkozni rá

tényleg, hogyhogy nincs twitteret? XD

Jancsa Jani · http://burger.blog.hu 2011.04.26. 09:42:32

@scal: lehet hogy igazatok van, már én sem tudom :D amúgy én is blogolok 2005 óta, de a jelek szerint sokaknak a számítógép még mindig valami másodlagos dolog. btw, van twitterem, csak ide nincs bekötve :)
süti beállítások módosítása