Még a tavalyi év novemberében találtam egy weboldalt a Nokia berkein belül, miszerint OVI Appwizard & banner creator. Volt hozzá valami nyereményjáték is (azt is meghosszabbították, gondolom nem tolongtak a jelentkezők), de a disclaimer miatt ugye ez rám nem vonatkozik, ellenben sosincs ellenemre szép új és persze jó dolgokat kipróbálni, szóval letsgodisco. Az már más kérdés, hogy a mai napig miért nem láttam én ezt úgy megpromózva, ahogy azt kéne, dehát az itthoni marketing is kifullad abban, hogy egy-egy telefonra megy a nyomatás, a másik tizenötről meg soha nem hallunk.

Egy gyors reg után szépen sablonokból össze tudjuk pakolni mind a designt, mind a belbecst, előbbihez adhatunk képet, logót, amit szeretnénk, utóbbihoz pedig definiálni kell a forrást, tehát félreértés ne essék, nem a random béluska lesz hirtelen QT programozó, hanem csak a saját netes jelenlétét tudja egy letölthető alkalmazásba belesűríteni. Én beletettem a blogot, a Youtubeot (Vimeot valamiért nem kajálta), az Indás képeimet, meg talán még valamit, erre már nem emlékszem. Szépen volt tesztnézet is, a végére kijött, hogy minden fasza, irány a review. Elsőre visszadobták a fentebbi Vimeo-s cucc miatt, oké, újra. Na ekkor kerültem bele a szopórollerbe.



November másodikán érkezik a levél, hogy online az alkalmazásom. Visszaírtam, hogy távolról sem, mifasz van (“Sorry, this item is no longer available”). Erre jött a válasz, hogy a Quality Assurance azt mondta, hogy very fasza, és már kinn is kéne lennie, de sajnos bugos az Ovi Store, úgyhogy dolgoznak gőzerővel, várjunk. Rendben mondom, tegyünk így. November tizenötödikén még mindig semmi, újabb levél. Íme a válasz szó szerint idézve: “We have been in constant contact with both the R&D and QA departments, unfortunately, there is no current estimated time when this bug will be resolved. Please rest assured that this issue is the of the utmost importance and is currently being investigated. We sincerely appreciate your patience and we will notify you once this has been resolved.”

Rendben, balfaszkodás rulez, aztán megy a nagy duma az óriási számokról, így el tudom képzelni, hogy aki mondjuk komoly progit fejlesztene, mennyire lenne kedve még egyszer ezt végigjátszani... várunk. December elején még mindig semmi válasz, gondoltam ránézek a storeban, és csodák csodájára, már néhány napja ott is van a program. Jól sejtitek: se válasz, se semmi nem jött a supporttól, valószínűleg megjavult a bug, aztán ment minden élesben. De akkor minek írnak ilyet?



Problémák persze vannak, hiszen csak itthoni IP címmel érhető el a tartalom (a paraszt ne akarja külföldről ezt nézni, ha meg külföldi VPN-je van, akkor meg végképp ne), az N900-amra sem érhető el a progi, tehát ha nem céges telefon lenne ez, akkor a szitu szerint vettem volna idén év elején egy több, mint 100 000 forintba kerülő telefont, amire ugyan néhány hónapra rá bejelentették, hogy megszűnik a folytatása, programot senki sem fejleszt rá, de ráadásul amit én magam csinálok, még azt sem lehet megnézni? Ez magas fokon a pofátlanság netovábbja a világ első számú mobiltelefongyártójától. (A szöveg se semmi, amit kiír: “Sajnáljuk, ez az elem a(z) Nokia N900 készülékhez nem áll rendelkezésre. Keressen egyéb nagyszerű tartalmakat az alábbi „Hasonló” részben.” Elárulom, ott sincs semmi, és nekem elég nagyszerű lenne az is, amit én csináltam...)

Mindezek után a legnagyobb öntökönszúrás még hátravan: thumbnail képnek pont akkor sikerült egyet menteni, amikor a szifont teszteltem, szóval a Nokia Ovi Storeban kinn vírit a Nagy Iphone Teszt kiskép gyönyörűséggel. Grat. Mindezek mellett sikerült megnéznem egy másik telón, és nem rossz a progi, mondjuk én inkább az RSS-re esküszöm, meg azért vannak a proginak hülyeségei is (levág bizonyos terjedelem után, Youtube sem natívan megy, hanem linkel, stb), de kezdésnek jó lehetett volna. De így nem.

Disclaimer: a szerző a Nokiánál dolgozik, pénzügyes állásban, a telefonokhoz meg a gyártáshoz köze nincs, de azért van néhány jó ötlete, hogy lehetne a totál leégést elkerülni.


Szerző: Jancsa Jani

1 komment

Címkék: nokia ovi

A bejegyzés trackback címe:

https://utolsoejjel.blog.hu/api/trackback/id/tr162539058

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kasya 2011.01.09. 14:01:38

Nokia N8-on nagyon jol megy a progi, koszonet erte!
süti beállítások módosítása