Azt hiszem a legjobb az lett volna a címnek megfelelően, ha ez a film valóban unborn maradt volna, és lehetőleg már a vágószobában elnyeri méltó büntetését. Ha az olló apró darabokra cincálja, netán a rendező rájön, hogy mindennek van egy határa, akkor nem került volna a mozivásznakra ez az értékelhetetlen szemét, ami egyedül csak arra volt jó, hogy a nagy válság idején néhány megélhetési színésznek és staffnak munkát adjon. 

Ott rontottam el a dolgot, hogy az egyik oldalon azt olvastam, hogy valójában nem is olyan elvetemült rossz a film, és érdemes megnézni, annak ellenére, hogy már a trailer után azt mondtam, hogy nincs nekem ennyi felesleges időm. Sajnos ez is csak egy bizonyíték volt arra, hogy másoknak is lehet pocsék ítéletük.
 
Már a sztori hallatán is gyanút foghatunk: meg nem született iker riogat minket, aki valójában Dibbuk, a gonosz ártó szellem, és a hősnőnk, csatoltan pedig minden körülötte lévő életére tör. Persze ezzel a vonallal jön be egy ősi zsidó kabbalisztikus vonal is, valamint ha már lúd, legyen kövér alapon bedobjuk az üstbe a fortyogó auschwitzi témát is. Hogy mi jött ki belőle a végén? Egy olyan film, aminek a (néha kifejezetten szánalmas) fordulatait még én is ki tudtam számítani, pedig aztán ha valaki, jómagam nem szoktam arra rájönni, mi fog következni. Hát most ez nem így volt.
 
A film horrorként való definiálása teljes mértékben elhibázott, hiszen félelmetesnek egy kicsit sem az. Persze, a gonosz mindig a tükörből jön, ezért vágjuk szét egy baltával, és temessük el a keretet, mert az nem jó, ha csak simán lerakjuk a ház elé, és akkor még Bill a jóravaló csöves is jól jár. Biztos van aki megijed egy álarcos kutya, vagy egy bevillanó kitekert nyakú gonosz láttán, de sajnos én már eljutottam arra a szintre (mint az összes átlagos horrorkedvelő), hogy ez már nem elég. Unottan ásítoztam, és esküszöm, csak azért nem kapcsoltam ki, mert utálok filmet félbehagyni.
 
Ahogy már említettem, minden rossz forrása, a nácizmus is beköszön, és persze a zsidó gonosz szellem is onnan szabadul el, kár hogy teljesen értelmetlen ez a megközelítés. Arra jó, hogy bevonjuk a misztikumot, és így jöhet a rabbitól kezdve a feka baptista lelkészig mindenki, hogy aztán jól ördögűzzék a gonoszt. Kár, hogy nem látták a hasonló filmet, mert akkor lehet, hogy jobban jártak volna. Amúgy azt sem értem, hogy ha már mondják héberül a szöveget, minek kell angolul is utánamondani? Ha mondjuk Észtországban történt volna az incidens, akkor az észt kirendeltséghez tartozó dibbuk ment volna vajon oda?
 
A helyszínek is kellően gázosak, egy lovecraftian lepusztult, elhagyatott öregek otthona/elmegyógyintézet, amiben persze szintén manifesztálódik a gonosz, vagy a trendi zenés bár, aminek úgyszintén semmi-de-semmi szerepe nincs. Esküszöm a nemrég látott Sunshine-ban jobban paráztam a végén, amikor Pinbacker jött, mint itt, pedig az inkább egy sci-fi dráma volt. Úgy érzem, ha jó horrort akarok, akkor az alap még mindig az Alien lesz – lehet, hogy hamarosan újranézem azt is.
 
A szereplők közül Gary Oldman volt a rabbi, sok szerepe volt mondhatom. Odette Yustman nekem nem volt ismerős, noha volt a Cloverfieldben és a Transformersben is, valamint Meagan Good sem, aki pedig a Stomp the Yardban játszott az IMDB szerint. Aki viszont igen, ő Masuka volt a Dexterből, egy ötperces jelenetben, valamint Carla Gugino a szintén közepes Righteous Kill-ből, illetve a remek Entourage-ból. Erről kábé ennyit is.
 
A logikátlanságokat nem is veszem tovább, hiszen milyen trendi az is (és persze jó pénz a product placementnek, közvetetten Steve bácsinak), hogy a legjobb barátnők a délutáni találka után minden este még Meken videócsetelnek. De ilyen például az apuka szerepe, aki azon felül, hogy elmondja a legnyilvánvalóbb dolgot, elutazik, és még a dibbuk sem csavargatja meg a golyóit; és ennél azt hiszem abba is hagyom, mielőtt még újra felhúzom magamat…
 
Ha pedig jó filmeket akartok nézni hasonló témában, akkor ott az Ördögűző, az Ómen, vagy pedig minden idők egyik legjobb vallási témájú filmje, nagyszerű dialógusokkal: a Dogma. Ehelyett pedig ha tehetjük inkább aludjunk egy jót, vagy nézzünk valami sorozatot, keressünk más horrort, mert ez egy olyan film, amit nem akartok látni.

 


A bejegyzés trackback címe:

https://utolsoejjel.blog.hu/api/trackback/id/tr301033476

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása