Mivel receptek saját megalkotásában még mindig nem vagyok a kreatívitás Xander Cage-e, így ezt a receptet is máshonnan vettem át (Kispad). Ne is tököljünk sokat feleslegesen, kezdjük el a kaját, mert egy kicsit hosszabb lesz! 

Az eledel elkészítése tetszőlegesen három szakaszra bontható, de ezek közül választhatunk bármit sorrendnek. Elsőnek én a rizst tettem fel főni a múltkor már említett 10+20-as módszerrel, tehát ez fél órát alapból elvitt, mivel nem akkor a tűzhely felülete, hogy a nagy lábos és a wok is elférjenek egymás mellett. Eközben felkockáztam a csirkemellet (egy-másfél kiló), és fűszereztem (só, bors, koriander, de bármi lehet, amit jónak gondolunk). 

Mindeközben a rizs megfőtt, én pedig felkarikáztam négy paradicsomot, két lilahagymát, és beküldtem egy tepsibe, sütőpapírra, hogy ne genyázza össze. Rá só és olívaolaj, összeforgattam picit, fólia hopp, és fél órát sütöttem közepesnél picit magasabb fokozaton, majd húsz percet fólia nélkül.

Ezután fogtam kábé tíz deka pucolt földimogyorót, és üres serpenyőben alacsonyabb lángon elkezdtem pirítani, gyakran rázogatva őket, hogy mindenhol kapja őket a láng. Ez kábé tíz perc, ha megvan szedjük le a tűzről, és porítsuk őket. Én ezt úgy csináltam, hogy betekertem őket celofánba, és rásomtam néhányszor a húsklopfolóval. Félrerakjuk, megyünk tovább. 

A rizs teljesen megvan, well done, Peter Johnny, ugrasszuk fel hát a wokot a tűzre. Kezdésképp felkockáztam két fej hagymát, hat-hét gerezd fokhagymát, és lassú tűzön olívaolajon megrottyantottam. Mihelyt már kellemes, folyós-szerű az állaga, gáz fel maximumra, és bele a csirke. Locsoljuk meg bőségesen szójaszósszal és mehet rá szezámmagolaj is (Ázsia bolt a Csarnokban a mi barátunk). Amikor már ehetőre készült, akkor beledobunk egy konzerv szójababcsírát, és néhány perc múlva mehet egy tetszőlegesen választott zöldségkeverék is (nálam ez is pont valami távol-keleti cucc volt, negyven deka). Küldhetünk még rá kis szóját meg szezámolajat, aztán pedig készre főzzük/pároljuk. 

Majd elfeledtem, ebben a főzési fázisban még dobtam bele három-négy kiskanálnyi Erős Pistát is, így elérte azt az állapotot, hogy a háttérben csípett ugyan, de pont nem hivalkodóan. A tálalás a következőképp néz ki: rizs, rá a csirkés-zöldséges cucc, a tetejére pirított mogyoró, és én mellé még tettem a sült hagyma/paradicsom kombóból is. Az egész albérlet közös véleménye szerint nagyon jó lett a végeredmény, szóval ajánlom mindenkinek, hogy próbálkozzon vele!


A bejegyzés trackback címe:

https://utolsoejjel.blog.hu/api/trackback/id/tr901174672

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása