Jégeső – jan. 14

2009.01.15. 14:30

Nem tudom ki melyik részén lakik az országnak, de hogy ez a tegnapi időjárás megszivatott mindenkit az biztos!

Már előre bejelentették Meteorológia falváról, hogy ónos eső közelít, de nem is akármilyen.

Szoktak ezek hazudni, nem foglalkoztam vele nagyon.

Aztán reggel kocsival indultam dolgozni. Kimegyek a garázshoz, tükörjég volt minden.

Kerestem, hogy ki locsolta fel az udvart, de a kinti csap már rég le volt szerelve téliesítés céljából...

Na jólvan, ígyis-úgyis menni kell dolgozni. Indulás. Addig nem fogtam fel, hogy további szívás van folyamatban. Ugyanis a csendben szemerkélő eső olyan faszán fagyott rá a szélvédőre út közben, hogy azt öröm volt nézni. Ablaktörlő szegény akart segíteni a problémán, de csak a jeget tudta simogatni. Fűtés maxra állít, autó kettesbe, 30cal tudtam menni végig.

Megérkeztem, hurrá. Egész nap meló.

Nap közben csak azt láttuk az ablakból, hogy folyamatosan esik az eső és messziről szépen csillog minden.

Majd délután 3kor elrendelték, hogy mindenki húzzon haza (ha tud), mert az időjárási körülmények ezt indokolják! Aki nem tud annak biztosítanak szállást és kaját. Sokan elindultak haza, de volt aki inkább hagyta a kocsiját és vonattal ment haza.

Én még maradtam egy darabig, befejeztem a dolgomat majd elindultam a parkolóba. Rohadtul csúszott minden.

A kép mutatja a helyzetet - de nem én készítettem

Odaértem a kocsihoz, de nem bírtam kinyitni. Ajtó befagyva, jégcsapok mindenhol. 2-3 cm jégpáncél borította az egészet. Azon kezdtem gondolkodni ilyenkor MacGyver honnan szerezne disznóperzselőt, vagy hogy Uhri Geller mit tenne a helyemben?! Jó lett volna egy ráolvasás, hogy „OLVADJ!!" vagy nem tudom.

Nekiálltam ütni a kocsit a könyökömmel, mintha az ajtót akarnám betörni. Röpke 5 perc alatt így legalább a vezető felöli ajtót ki tudtam nyitni, majd beindítottam a kicsikét, fűtés felteker és jégkaparó szakkör indul. Olyan 30-40 percet töltöttem azzal, hogy az ablakokon kilássak majd hazafelé. De nem voltam ezzel egyedül, szorgoskodtak még mellettem jó néhányan a saját autójukon munkálkodva. Végülis szerencsésen hazaértem, garázsban meg olvadt egy kicsit a maradék jégpáncél. De nem véletlenül riasztották csak nálunk, Komárom-Esztergom megyében a mentőket 160 esethez egy nap alatt...

Ma még jeget törtem a garázs előtt reggel, mert nem nyílt az ajtó rendesen. De most már lassan kezd olvadni, reméljük helyre áll a rend!


A bejegyzés trackback címe:

https://utolsoejjel.blog.hu/api/trackback/id/tr51174673

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása