Crysis 2 PC multiplayer demo

2011.03.17. 05:30

A játék elkövetője a Crytek nekem több szempontból is szimpatikus, egyrészt mivel van erős magyar kötődése is, másrészt pedig két-három éve láttam a főfőnököt Cevat Yerli-t beszélni egy rendezvényen a MOM Parkban, ami nagyon tetszett (ez talán 2008 elején volt). Sajnos már nem emlékszem, hogy ott éppen melyik CryEngine-t demózták, de impresszív volt - sajnos akkor még a gépem olyan szinten sem állt, hogy a sima Crysis-t minimálon elvigye. Most azonban fordult a kocka.

Pár napja láttam, hogy fél évre a konzolos verzió után megjelent a PC-s multi is, és noha az összes online játékos tapasztalatom kimerült pár, néhány évvel ezelőtti Q3 deszmecsezésben, arra gondoltam, kipróbálom. Amúgy fantasztikus, hogy pl. a CoD: MW 1-2 simán elment az orrom előtt, és kicsit sem hozott lázba a multis része - ennyire nem érdekelt a dolog. Idáig.

Miután lehúztam a másfél gigát, fel is ment, majd irány az account generálás, és játék. Túl sok lövésem nem volt, szóval úgy indultam neki, ahogy az elején az egyperces bemutató után bárki tenné az én helyemben: fogalom nélkül. Hamar kiderült, hogy négy defa kaszt van, plusz egy, amit a saját cuccok upgradelévésel tudsz összerakni. Pályákból a demó kettőt tartalmaz, a már ismert NY-i helipad-konditerem-üvegház kombót tartalmazó épület tetejét, valamint egy vízparti bevásárlóközpont-kisház keverékét. Az előbbi nagyon adta, utóbbi viszont egyáltalán nem jött be, próbálom is kerülni.

És, hogy milyen az élmény? Egy szóval: behúzott. Engem, aki idáig magasból tett a játékok multi részére, csak a single kampány, mostanra már szerintem beletettem jónéhány órát, és állati jó. Nem tudom mi vonz benne, de az nagyon, és ha ki is kapcsolom 4-5 kör után, mert iszonyatosan felcseszem az agyam a saját inkompetenciámon, pár órára rá megint jön, hogy "na, nyomjuk már egy kicsit" - persze ebben az állapotban sokat segít a négynapos hétvége nevezetű fantasztikus találmány, amikor az ember ráér, mint disznó.

Kétfajta játékmód van, a team vs. team, illetve amikor alien podokat kell elfoglalni és megtartani bizonyos ideig. Először az utóbbitól idegenkedtem, de aztán ennek is ráéreztem az ízére, szóval ilyen szempontból egy rossz szavam nem lehet. Gondolom csak a demóban, de 10-es szintnél feljebb a karakter nem tud menni, illetve a nanosuit tulajdonságok is csak 3-ig maxolhatók. Apropó, nanosuit. VÉGRE megcsinálták azt, ami miatt az első részt otthagytam egy óra után (ez amúgy fájdalmas döntés volt, de annyira nem ment, hogy kénytelen voltam meghozni): a ruha kezelését. Lehet, hogy én vagyok csak kurvára béna, de amikor a koreai tűz alatt kellett az egeremmel egy kör alakú választópanelről kiszedni (gyk. kört rajzolni), hogy akkor armor, vagy láthatatlanság, vagy kisfaszom, az nekem frankón az esetek 95%-ában kudarccal végződött. A jelek szerint ezt a gyakorlatot (hála a jó égnek) megszűntették, így az armor, a cloak, a nanovision és a jump négy külön gombon van, nagyságrendekkel élvezhetőbbé téve az élményt.

Viszont frusztráció az akad. Az egy dolog, hogy elméletben tudjuk, hogy fél tár alatt reload, ha lőnek, akkor armor, támadáskor fejre megyünk, figyelünk a nanosuit kijelzőre meg ilyenek, de gyakorlatban ezt rendre elfelejti az ember, így aztán jön a szükségszerű kivégzés, mert általában a játszópartnereknek nem ezek az első online órái. Így van az, hogy sokszor majdnem szétpofoztam a monitort idegességemben, de most már a néhányadik óra után kezdek direkt a fentebbiekre ügyelni, és valamivel javul is a dolog. A motiváció pedig megvan, egyrészt a térképet megismerni, utána pedig a csomópontokat belőni, ilyesmi. Persze csapatjátékra lenne szükség, de vadidegenekkel eddig még ezt nem sikerült összehozni, és ez is a kudarcélmény okozoja, mivel nem free for all-ban vagyunk.


A bejegyzés trackback címe:

https://utolsoejjel.blog.hu/api/trackback/id/tr272738879

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása