OrangeWays fail

2011.12.24. 07:15

Nem egészen karácsonyi téma, de sajnos írni kell róla, hogy a drága OrangeWays, azon felül, hogy jó áron már elszállított minket Marosra, Bécsbe, és Prágába is, sajnos mostanában elkezdtek görénykedni. Ez látszik a trackback linken is, és a lentebbi levelezésből kiderül, hogy valami nagyon nem oké a házuk tájékán. Ennek megfelelően ment is a levél a fogyasztóvédelemnek, akik már el is kezdték a vizsgálatot, valamint a Homárnak is, ahová sajnos még nem került ki a levelem, dehát megírom én itt, sebaj. 

Ezen a ponton kérnék még tanácsot, hogy mit tudok csinálni én ezen felül? Bemegyek az székhelyükre (aminek sehol sincs feltüntetve a címe a honlapon, de elvileg a Népliget Centerben van, ami hihető is), és kiverem a balhét (én már csak így hívom)? Ha van valami ötlet, kommenteljetek, most pedig jöhet a kabaré. Kellemes karácsonyt mindenkinek!

1. levél

Tisztelt OrangeWays,

Fennálló problémáimra többszöri telefonos illetve emailes megkeresésemre sem adtak érdemi, illetve valós választ, tehát egy utolsó lehetőséget biztosítok Önöknek a válaszadásra. Amennyiben ez 48 órán belül nem történik meg, ez esetben, dacára a péntek délutáni, várhatóan igen lassú ügyintézésnek, ezen levelet elküldöm a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnak, és Tékozló Homár fogyasztóvédelmi blognak.

A problémáim a következőek.

1.
Volt egy akciójuk még október közepén (level1.jpg), melyben online lehetett buszjegyet vásárolni (buszjegyorangeways_ticket.pdf), és utólag visszautalják a 20% különbözetet. Ez a mai napig nem történt meg, többszörös emailjeim (level2.jpg), és telefonálásaim hatására sem. Munkatársnőjük azt állította, hogy az OTP Bank nem tudta még teljesíteni a tranzakciót a sok ezer (!) befutott kérés miatt, és ezért ez egy hónapot csúszik maximum. Amikor másodszorra beszéltem vele, már rég letelt az egy hónap, és még plusz két hetet kértek. Én most értem haza a kérdéses útról, és még mindig nem látom a pénzt sehol a bankszámlámon.

Itt fogyott el a türelmem, és ezen a ponton kérek egy bizonyítványt az átutalásról, mivel ezek alapján erősen kérdéses számomra, hogy Önök egyáltalán vissza akarják-e fizetni ezt az összeget, és nem csak egy tisztességtelen akcióról van szó. Amennyiben ez nem lesz meg, kénytelen leszek feltételezni, hogy ez az akció egy csalásra épül, és megtenni a szükséges lépéseket a fentebbi szervvel karöltve. Amennyiben megkapom ezt a bizonyítványt, ez esetben kérnék mellé egy írásos állásfoglalást, hogy valóban az OTP Bank a hibás a késedelemben, vagy pedig személyesen fogom megkeresni az OTP Bank megfelelő ügyosztályát, hátha ők több érdemi információt tudnak adni a pénzem hollétéről, mivel jelen pillanatban valamelyik fél több mint egy hónapja visszafogja a pénzemet teljesen jogtalanul és alap nélkül.

2.
A vasárnap éjszakai buszút Bp-Prága felében a kiszolgálás kritikán aluli volt, mivel nem létezett. Jelen pillanatban a honlapjukról kifényképeztem azt, hogy mi járna ingyenes fedélzeti szolgálatok címén (ingyenesfedelzetiszolgaltatas.jpg).

Ezekből hiányzott az utaskísérő, az ingyenes meleg ital, valamint a fülhallgató. Kifelé menet a biztonsági videót sem játszották le, ergo ha baleset történik, és nincs bekapcsolva a biztonsági öv, akkor az Önök felelőssége a lehető legnagyobb, mivel nem hívták fel rá a figyelmet. Lement egy film, de mivel nem adtak fülhallgatót, maximum nézni lehetett, azt is angol felirattal – nem vagyok benne biztos, hogy ez mindenkinek ugyanakkora audióvizuális és multimédiás élményt nyújtott ilyen módon. A fentebb már említett ingyenes forró ital hiánya pedig ott vált kellemetlenné, hogy Önök ezt hirdetik a honlapjukon, tehát ez a vásárlók megtévesztésének fogalmát jelentősen kimeríti.

3.
A kedd éjszakai visszaút annyiban különbözött a fentebbiektől, hogy itt már volt biztonsági videó, és a filmet is teljes hangerőn játszották le éjfélkor (fülhallgató hiányában), amit nem tartok valószínűnek, hogy mindenkit érdekelt volna, és nem akart volna más mondjuk inkább aludni. Ugyanúgy a stewardess, és a forró italok is hiányoztak. Egyetlen értékelendő momentum volt, hogy a szintidőn ¾ órát hoztak a sofőrők, persze jogosan merül fel a kérdés, hogy akkor ezt kifelé hogy nem sikerült, de igazából ez már nem is ide tartozik.

Kérném a fentebbi problémáim gyors és mielőbbi megválaszolását, valamint varom válaszukat azon tekintetben is, hogy mikor érkezik vissza a pénzem, és mikor fogok olyan szolgáltatást kapni a pénzemért, ami összhangban van azzal, amit a honlapjukon állítanak; továbbá hogyan kárpótolnak a fentebbi három pontban történtek miatt, máskülönben a fentebb említettekhez leszek kénytelen fordulni a megoldás érdekében. A levélben említett dokumentumokat mellékelve csatoltam.

A leveleket elküldöm a igazgato@orangeways.com, info@orangeways.com címekre, valamint telefonon is értesítem Önöket ezek megtörténtéről.

Írott válaszukat előre is köszönöm.

2.levél

Tisztelt Uram,

Kérem írja meg mikor igényelte kedvezményünket, sajnos a rendszerben nem találtuk igényét.

Tisztelettel,

3. levél

tisztelt Hölgyem,

az információ egyrészt benne van a level2.jpg csatolmányban, de szívesen idemásolom még egyszer a levéltörzset:


date: Sat, Oct 22, 2011 at 8:42 AM
subject: Fwd: Kedvezményes hétvégi vásár/ Weekend sale on bustickets!


Tisztelt OrangeWays,

szeretnék élni a lentebbi 20%-os kedvezménnyel, a dec.4-dec.6-ig terjedő Bp-Prága retúrjegyre, a foglalási kód xxxxxxxx, ennyi elég, vagy kell még valamit küldenem, valamint melyek lesznek a további lépések ezügyben?

Előre is köszönettel,

4. levél

Tisztelt Uram,

Sajnos levelét nem kaptuk meg. Kollégáink felveszik a bankkal a kapcsolatot hogy az említett összeg visszautalása minél hamarabb átutalásra kerüljön. Sajnos a banki adminisztrációtól
függően ez eltarthat 2-3 hétig is.
Szíves elnézését kérjük a kellemetlenségekért.

5. levél

Tisztelt Hölgyem,

Köszönöm válaszukat, mely mindemellett egyáltalán nem kielégítő. Egyrészt mivel nekem semmilyen mailer-daemon értesítés nem érkezett, így magam részéről azt kell feltételeznem, hogy Önök megkapták azt. Természetesen megértem, ha valamilyen okból kifolyólag mégsem, de mivel én is pénzügyi területen dolgozom, tisztában vagyok vele, hogy 2-3 nap (nem hét) alatt is le lehet bonyolítani bankközi átutalásokat a világ bármely részére. Innentől kezdve nevetségesen hangzik az Önök türelmi periódusa, mely, ismét felhívom a figyelmet rá, egyáltalán nem az én hibámból eredt.

Ne feledjük el azt sem, hogy a 2-es és 3-as számmal jelzett problémákra Önök ki sem tértek, tehát vagy azt kell feltételezzem, hogy el sem olvasták, vagy ami még rosszabb, hogy elolvasták, és figyelmen kívül hagyták. Az, hogy felhívtam Önöket az egyetlen létező számukon, és az kétszer csak kicsöngött, harmadszorra pedig kinyomták, végképp nem javít a helyzetükön.

Tehát továbbra is tartom magam ahhoz, hogy 48 órán belül válaszolják meg érdemben a felvetésemet, illetve igazolják, hogy milyen lépéseket tettek a bank irányába a pénz átutalása végett. Én úgy gondolom, hogy ha nem sikerül ezen az időn belül rendezni a problémát, akkor ezt érdemes lesz a Tékozló Homár közönségének és a Fogyasztóvédelemnek is megtudnia.

Előre is köszönettel,

A levelezés december nyolcadikán zajlott, azóta se válasz, se pénz. A tanulságokat mindenki vonja le magának.


A bejegyzés trackback címe:

https://utolsoejjel.blog.hu/api/trackback/id/tr563492715

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.