A fentebbi írást egy Blikk, vagy mi címlapján láttam, és már akkor felírtam, hogy vazzeg, ez jó lesz nekem kulcsmondatnak, ugyanis a nyáron a BKV  vicces kis játékot kezdett el játszani... de bővebben talán itt a levél, amit nekik írtam még a szezon végén.

Tisztelt BKV,

Az elmúlt egy hónapban kerékpárral kezdtem járni a Fogaskerekűn, és az alábbiakra lettem figyelmes. Még július végefelé zajlott a szezon, a biciklisek számolatlanul mentek felfelé, néha a tizenkettedik kerékpárnál egy-egy éppen arra lévő BKV-s beszólt, hogy többet már nem kéne, és ennyi, vidáman kapaszkodtak a fogaskerekek felfelé. Augusztus közepe-vége felé jött az a trend, hogy az ellenőrök/biztonságiak (semmi számot nem szoktam látni, csak a kék egyenruhát) szigorúan négyesével ott állnak, cigiznek (noha ki van téve a pénzbüntetéses tábla, vagy ez rájuk nem vonatkozik? ha nem, miért nem?), és nyolc biciklinél többet nem engednek fel, mivel ez a szabályzat. Ez rendben is van, amennyiben egyrészt nem szidnák a kerékpárosokat (nyilván ez megy vice versa), valamint következetesek lennének, és nem az lenne, hogy egyik nap "csak nyolc", másik nap "na menjél fel te is" és kilenc.

Arról nem is beszélve, hogy három-vagy négy megálló után, ahol leszálltak, nem egyszer volt olyan, hogy a következő megállóban szálltak fel még hárman, így lettünk tizenketten. Jogosan merül fel a kérdés, hogy nekik mivel volt több joguk utazni a BKV hibás ellenőrzési rendszere miatt, mint nekem, aki előző nap lennmaradtam, érvényes bérlettel, kerékpár-matricával. Igen, mert időnként, ezt is ellenőrzik, időnként nem (mint például tegnap és ma, ugyanazon őrök). Megint más kérdés, hogy miért pont a biciklisekre szállnak csak rá, és más utasoktól nem is kérik a jegyeket-bérleteket. Itt merül fel az a kérdés, mely a lakótársammal esett meg, miszerint az elmúlt fél évben kb. ötször próbált meg jegyet venni, és hol nem volt a biztonságiaknál/ellenőröknél (jó lenne ezt a státuszt is tisztázni), vagy annyit mondtak, hogy majd elrendezik a kalauzzal a dolgot, sőt, két héttel ezelőtt még az is elhangzott, hogy "nem kell lyukasztani, csak arra ügyelek, hogy maximum nyolc bicikli legyen". Fantasztikus összhang.

Ma 16.58-kor értem oda, benn állt két fogas, és egyikre sem fértem fel. Úgy érzem, nem ezért veszem a 9800 forintos bérletet, és hozzá az 500 forintos matricát pluszban, hogy Buda szívében negyven percet várjak emiatt arra, hogy hazajussak.

A fő probléma a nyolcban maximalizált bicikliszámmal van. Egyértelműen látszik, hogy kb. tizenkettő-tizenöt bringa is elfér hátul a direkt erre kialakított helyen, ami amúgy egy holttérként funkcionál, utasok ott nemigen vannak, még a legnagyobb csúcsforgalomban sem. Nem tudom, ez a szám milyen kutatások alapján jött létre, de sok panaszt és elkeseredett várakozást meg lehetne azzal spórolni, ha felemelnék valamivel, ugyanis semmi nem indokolja az ilyen alacsony számot. Hely van, a fogas nem hinném, hogy nehezebben jutna fel ennyi plusz súllyal. Ajánlatom egy esettanulmány végzése, akár a hétvégén, akár hétközben, az emelt számú kerékpárok felengedésével, hogy kiderüljön, mennyire járható az az út. Én, és a lakótársam mindenképp nyitottak vagyunk erre, szóval ha kell megyünk, és teszteljük a rendszert.

Válaszukat előre is köszönöm.

Pár hétre rá megérkezett a válasz, elég leterelő azt hiszem.

Tisztelt speed!

Hivatkozva a Társaságunkhoz 2011. szeptember 12-én érkezett elektronikus levelére tájékoztatjuk, hogy az abban leírt észrevétel kivizsgálása megtörtént.

A vizsgálat során megállapítást nyert, hogy a Fogaskerekűn az utóbbi időben jelentősen megnövekedett a kerékpárt szállító utasok száma és ezzel együtt a szabálytalan kerékpárszállításra vonatkozó bejelentések száma is. A szabálytalan kerékpárszállítás megelőzése érdekében Társaságunk fokozott ellenőrzést vezetett be. Az ellenőrzést biztonsági őrök és jegyellenőrök végzik.

A kerékpárszállítást a Fővárosi közgyűlés 22/1993. (VI.25.) sz. Önkormányzati rendelete illetve vasúthatósági előírás szabályozza, amelyek értelmében:

· Kerékpár csak díjfizetés ellenében szállítható azokon a tömegközlekedési járműveken (kocsikon) amelyeknél a kerékpár szállítására utaló jelzés (piktogram) kívülről jól láthatóan elhelyezésre került.

· A kerékpár szállítás díja azonos a vonaljegy árával.

· Csak a kijelölt helyen és számban lehet kerékpárt szállítani a járművön.

A Fogaskerekű Vasúton a kerékpárok szállítására a vezér kocsi hátsó részében kialakított hely van kijelölve és kerékpár szállítására utaló jelzéssel ellátva, ahol egyidejűleg maximum 8 db kerékpár szállítható. A Fogaskerekű Vasúton - jelenleg - több kerékpár szállítása nem lehetséges. Az engedélyezettnél több, vagy szabálytalanul elhelyezett kerékpár veszélyezteti a közlekedés biztonságát. A Fogaskerekű Vasút elsősorban személyszállítási feladatokat lát el, jelenlegi körülmények között, az időszakonként jelentkező, megnövekedett kerékpár szállítási igények kielégítésére nincs lehetőség.

Tájékoztatjuk, hogy a megnövekedett kerékpár szállítási igényeket figyelembe véve Társaságunk növelni szeretné az egy járművön szállítható kerékpárok számát, a kerékpárral, illetve anélkül utazók közötti feszültség megszüntetése érdekében. Ehhez azonban a járműveken átalakításokat kell végezni, amelyhez hatósági engedélyek is szükségesek. Türelmét és megértését kérjük, amíg a járműveink alkalmasak lesznek a nagyobb számú kerékpár szállítására.

Tájékoztatjuk továbbá, hogy a bejelentésében a biztonsági őrök szolgálatvégzésére vonatkozó észrevételek konkrét időpontot, illetve a kifogásolt viselkedést elkövető biztonsági őr(ök) személyére vonatkozóan információt nem tartalmaznak, ezért egyéni felelősségre vonás alkalmazására nincs lehetőség. Az észrevételeket figyelembe véve a beléptetéses jegyellenőrzést végző biztonsági őrök munkáját a jövőben illetékes munkatársaink fokozottan ellenőrizni fogják.

Annak érdekében, hogy a meglévő viszonteladói, illetve automatából történő jegyvásárlási lehetőségen kívül, a biztonsági őröknél is lehessen jegyet vásárolni Társaságunk illetékes szakterülete intézkedéseket tett.

Kérjük megértését és tájékoztatásunk szíves elfogadását.

Ha jobban megfigyeljük, pár kérdésre nincs válasz, a hangnem korrekt, csak mégis... amúgy a jelek szerint nem szolgáltattam konkrétumot? Akkor nesztek srácok, itt van pár képecske, szeptember 17. a dátum, mind a bagózás, mind a kerékpár-túltengés megfelelően látszik, a képeket bárkinek szívesen elküldöm eredetiben.

How do you like me now bitch?


A bejegyzés trackback címe:

https://utolsoejjel.blog.hu/api/trackback/id/tr83325059

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vegha 2012.04.23. 16:43:00

Ahhoz képest, hogy inkognitóban írtál nekik még egész korrekt választ is kaptál : )

Viccet félretéve:
kezdődik megint az őrület a fogason (én is a hegyen lakok) és épp infót gyűjtök, egy levélhez amit majd tervezek a BKV, BKK, NKH, XII. ker. és még ki tudja kinek a nyakába borítani.
Megvan még a válaszlevelük ? Esetleg válaszoltál rá utána ?
Ha nem, akkor most itt az ideje számon kérni rajtuk a bővítést. Ugyanis épp erre vágyunk már több százan, hogy végre ne csak 8 kerékpárt lehessen szállítani azokon a szegény járgányokon. Kíváncsi vagyok, hogy mit tettek az ügy érdekében 6 hónap alatt.

Jancsa Jani · http://burger.blog.hu 2012.04.23. 16:48:09

@Vegha: nyilvan az eredeti levelben az eredeti nevem volt :)

megvan még a levél persze, ha dobsz egy emailt, atkuldom szivesen... amugy sztem te is tudod mit tettek... semmit :D egy a szerencse, hogy en visszakoltoztem sik terepre, igy mar nem erint a dolog, de mint ex-hegyvideki lakos, nagyon szivesen segitek ha tudod, kiteszem ide, plusz volt egy remek polgari engedetlensegi otlet is, szoval ha ossze tudsz szedni 16-24 bringas havert, aki raer par orara, akkor konkretan meg lehet benitani az egesz fogasos kerekparszallitast...

Vegha 2012.04.23. 17:11:48

@speed:
vegha@index.hu itt folytassuk pls.