Havasi

2010.11.11. 19:00

Mióta Norbesz felhívta a figyelmemet Havasi Balázs másnéven a Föld leggyorsabb zongoristája munkásságára, onnantól én is figyelem, hogy mikor lesz elérhető közelségben a produkció. Sajnos a hónap végi Kongresszusi Központban tartandó koncertre nem biztos, hogy tudok menni, ezért is örültem meg nagyon, amikor a Cinema City honlapján láttam, hogy a koncert-DVD-ből lesz vetítés, és még Balázs is ott lesz.



Maga a film (amit meg is vettünk aztán, dedikálva) fantasztikus, a számok, a művészek mindenféle műfajból (kezdve Endivel a Hooligansből a szólistákig és a távol-keleti dobosokig), a rekord (498 azonos billentyűre mért leütés egy perc alatt), és úgy zusammen az egész előadás. Utána beszélgettünk is egy kicsit Balázzsal, és megtudtuk, hogy 3 éves korában már hallás után játszott zongoradarabokat, miután a nővére lejátszotta előtte (más kérdés, hogy a nővére egy év után abbahagyta az egészet...).



Kisebb közvéleménykutatást végeztem az ismerőseim között, de sajnálatos módon nem igazán tetszett a modern zenei stílusokat kultiváló embereknek ez a fajta kortárs komolyzene, sőt, még csak soha nem is hallottak Balázsról. Ez annak fényében főleg szomorú, hogy külföldön kábé világsztár státuszban van, Angliától kezdve Kínáig (oda például jövőre mennek turnézni). Én mindenesetre próbálom elintézni, hogy el tudjak jutni a fentebb említett újabb itthoni premierre, és erre is bíztatnék mindenkit, mert olyan élmény lesz, amit csak nagyon ritkán él át az ember. Most pedig nézzük meg közösen ezt a remek videót (zárópoén a végére: Balázs úgy kezdte a vetítés előtt, hogy "nekem is az volt az álmom, hogy mozivászonra kerülhessek, de ez csak keveseknek adatik meg. Nos, én végül elintéztem, hogy sikerüljön". És valóban)


A bejegyzés trackback címe:

https://utolsoejjel.blog.hu/api/trackback/id/tr702432593

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása