Paypal recurring entry

2011.05.26. 12:38

Három idegen szó a címben? Nem lesz ennek jó vége, gondolhatja az egyszeri olvasó, akitől olyan távol áll a pénzügy és a számvitel iránya, mint Elton Johntól a női nem. Aggodalomra semmi ok, minden kiderül, ráadásul nem is fogjuk sokáig húzni (csak tolni).

A lényeg: vásároltam egy Filesonic accountot egy hónapra, felettébb jutányos áron, olyan 1600 forintért. Aki nem tudná, ez is egy olyan oldal, mint a Rapidshare, vagy a Hotfile, szóval egy csomó zene meg mix van feltöltve, és gyakorlatilag egy hatalmas tárhelyként funkcionál, ahonnan, ha ismerjük a linkeket, simán lehet húzni lefelé a dolgot. Ez mind szép és jó, történt áprilisban, de amikor két hete felnéztem Csányi úr netbankjába, azt látom, hogy egy májusi dátummal van benne egy tranzakció, ugyanilyen névvel és összeggel.

Na mondom, mipöcs, nem lehet, hogy ilyen későn számolták volna el - megnéztem visszamenőleg, és valóban nem. Itt kezdtem ideges lenni, irány a Paypal account, belép, historyt néz. Na az már annyira elbaszottul hozza fel az activityt, hogy kapásból mindenáron csak egy hónapot akar mutatni, de nembaj, reggel van, a szemem sem nyílt még ki, tegnap egy immortal darázzsal hadakoztam, ma meg a szellem a gépben basz ki velem, este szeppuku lesz, mert nem bírom én ezt tovább. History downloaded, valóban kétszer. Anyátokat.

Belépve a részletekhez, rögtön szembeötlik egy link, hogy az előre jóváhagyott kifizetésekhez menjünk a visszatérő kifizetések menüponthoz. Itt tenném hozzá, hogy nekem még mindig fingom nincs arról, hogy én ezt mikor hagytam jóvá/bepipálva valamit/stb. A menüpont alatt pedig gyönyörűen megtalálható az összes ilyen tétel, ami hónapról hónapra fogja magát kifizetni, rossz esetben a tudtod nélkül. Én persze fogtam, és ezzel a lendülettel ki is iktattam a dolgot, elvégre majd akkor csinálja újra magát, ha én akarom. A veszély így elhárult, de belegondolni sem merek mi lett volna, egy nagyobb összegű tétellel, meg akkor ha nem lépek be ilyen sűrűn az online bankba.

A tanulság a következő: Paypalen max pár tíz dollárnyi nagyságú tranzakciókat csináljunk, valamint azért heti rendszerességel menjünk be a netbankba, nehogy meglepetések érjenek - ezzel búcsúzik a fülesmackó mára.


A bejegyzés trackback címe:

https://utolsoejjel.blog.hu/api/trackback/id/tr902931526

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mtomi · http://utolsoejjel.blog.hu 2011.05.26. 13:45:43

Vagy kérjünk sms értesítést minden kifizetésről, mert nem mindig időben lépünk be a netbankba... (ja és persze előtte váltsunk bankot, mert látom még mindig nem sikerült, hehe)
süti beállítások módosítása