Heti mozi: Thor & Fast Five

2011.05.14. 23:25

Thor

Úgy ültem be a moziba rá, hogy oké, épül tovább az Avengers-mítosz, szereplők, satöbbi, de ez mégis csak a szöszi norvég isten, a csajoknak bejön, de nekem annyira nem. Nos, nagyobbat nem is tévedhettem volna, ugyanis a Thor, Kenneth Branagh rendezésében az idei év egyik filmje nálam. A főszereplő Chris Hemsworth is baromi jól hozza Thort (negyedórával kezdés után már olyan szinten bunkó szétcsapást végez egy bazi nagy pöröllyel az amúgy baromi paráztatóan kinéző jégóriások között, hogy majdnem tapsikoltam örömömben); de az apja, Odin (Mr. Hopkins), és még inkább a testvére Loki (Tom Hiddleston) is ott vannak a szeren. Utóbbi konkrétan a játékával kegyetlenül jól hozza a kétszínű kis gecit, akinek frankón nem tudod a következő lépését (és tényleg nem). Amennyiben igazak a pletykák, és ő lesz a főgonosz az Avengers nagyfilmben, akkor ez már egy iszonyat jó alap hozzá.

Ami baromi jó volt, az Asgard, ahol laktak, a CGI végig nagyon fasza volt, feltűnik Idris "Luther Stringer Bell" Elba is mint Heimdall, a Bifrost őrzője (amúgy ha nem mondtam volna még, imádtam ezeket az északi hangzású neveket, és még a Max Payner óta ismer Yggdrasil is feltűnt - valakinek megvan?). A Földön aki említésre méltó, az Natalie Portman (hát lehet őt nem szeretni?), ott van a korábbiakból jól ismert Agent Coulson, a pöröly felbukkanását pedig már láthattuk az Iron Man 2 stáblista után is (remélem most is megvárja mindenki, hogy lemenjen, mivel utána újfent extra rész következik Nick Furyval). Apropó utalások, most is kapunk iszonyat dumákat, egyrészt szóviccek képében (pöröly-pörölj), másrészt pedig SPOILER!!!! utalások Bruce Bannerre (Hulk), Tony Starkra, és még Sólyomszem (Hawkeye) is feltűnik egy cameora, bár túl sok súlya nincs, mégis kirázott a hideg amikor a puska helyett felkapta az ultramodern íjat.

A szinkron szerintem teljesen rendben volt, a nagyzenekari score is megfogott, az átlagnál szerintem faszább témák voltak, és a végén a Foo Fighters nóta is remek. Maga a sztori a fentebb említett északi kötődéssel mint már említettem, nekem nagyon tetszett, a földi részek sem voltak rosszak, főként amikor a Pusztító robot nekiállt felégetni mindent (na ennek is a hangja volt durva, kurva jól eltalálták az effektet). Azt hittem, lassabb lesz, de igazából egy percig sem volt olyan, hogy untam volna, úgyhogy engem megvettek ezzel újfent, alig várom, hogy augusztus legyen, és Amerika Kapitány is megmutassa a repülő pajzsa erejét.

Fast Five

Ezzel kapcsolatban az elvárásaim kettősek voltak: egyrészt az első két rész nagy kedvencem (konkrétan az elsőben amikor leraidelik a japán maffiát, szerintem minden idők egyik legjobb hasonló stílusú jelenete), viszont a harmadik elment, a negyedikre meg szinte alig emlékszem, úgyhogy az is nagy meglepetés volt, hogy Torretto-t lecsukták, hát még az, hogy kiszabadították. Paul Walker a filmben kissé Dominic Monaghanre hasonlít, végig vártam, hogy vagy drogozzon kicsit, vagy egy bezárt víz alatti szobából integessen kifelé; és ha már itt tartunk, szerintem Vin sem volt a legjobb formában. Jordana Brewster meg jó csaj, de a vonásaiban helyenként van nekem valami fura, úgyhogy ha választani kéne akkor Gal Gadot (a jappó csaja), vagy Elsa Pataky (a brazil rendőrcsaj) kéne. És itt jön be a másik: annyi szereplő van, hogy nem tudjuk a nevüket. Oké, Vince megvan, de ha azt mondom, hogy Han meg Giselle, maximum tippelni tudunk.

Ludacris meg Tyrese még csak-csak oké, de ők sem igazán tudnak kibontakozni. Az elején lévő vonatos balhé még nagyon rendben van, de utána csak kapkodunk össze-vissza, meg szenvedünk, mindenki belenyúl valamibe, aztán úgy marad az egész. Az egész korábbi koncepció, miszerint versenyzünk, autókat szerzünk a semmibe vész, és átmegyünk egy harmadosztályú Olasz melóba, amit a legjobban az ír le, hogy most már arra sem veszik a fáradtságot, hogy megmutassák, hogyan is szerezték meg a SPOILER! babakék Porschét, csak száguldoznak össze-vissza a kiépített tesztfolyosón.

Ami tetszett, hogy Rióban játszódik a történet, így itt simán előfordulhat a valóságban is, hogy minden bandabeli hülyegyereknél fegyver van, és simán nekimennek akár a kommandósoknak is (ajánlott olvasmány ez itt), így kaphat Dwayne Johnson is a pofájába, aki azonfelül, hogy bunyózik egy jót, meg csúnyán néz, túl sok vizet nem zavar. A végére aztán kerekedik a dolog és a showdown odabasz rendesen, arra viszont egy rossz szavunk sem lehet, mivel itt szintén a fentebb említett tapsikolós fless jött elő, rendesen amortizálják a srácok a környezetet; és bár a vége ismét előre megjósolható, csakúgy, mint a leendő folytatás belengetése, így a film közbeni unalmas részeket is megbocsátjuk nekik. Nem úgy a szinkront! Speyer Dávidot, bár nagyon szeretjük és tiszteljük, itt nem tudjuk azt mondani, hogy jó munkát végzett, mivel a szöveg nagy része baromira nem illik a szereplők szájába, a zsozsetta, a gecó, és hasonlók, a Pataki Attilás poénkodás meg végképp gázos, szóval ez úgy el lett cseszve, ahogy azt kell. Mindezek ellenére, ha szerettétek a sorozat bármelyik részét is, akkor nézzétek meg mindenképp, csak, ha tehetitek, eredeti nyelven.


A bejegyzés trackback címe:

https://utolsoejjel.blog.hu/api/trackback/id/tr602891763

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása