Késtechnika óra Makinál

2011.03.10. 09:12

Mint arról már korábban írtam is, jelentkeztem Maki Stevenson-hoz kuktának, az első ilyen alkalom már le is zajlott. Ahogy az a kérésben is szerepelt, a 11-kor kezdődő óra előtt jóval meg kellett már érkezni, itt megismerkedtem három másik kukta-társammal, és megkezdődött a munka: az asztalok elrendezése, a vágnivaló zöldség-gyümölcs előkészítése, megtisztítása, tea főzése. Ahogy közeledett a T-időpont, kezdtek szálingózni a résztvevők, a feladatok közé tartozott az ő beengedésük, navigálásuk, regisztrálásuk (és még egy munkatársnőmmel is találkoztam, erre mondják, hogy kicsi a város?).

Az óra az alapvető fogalmak megismerésével kezdődött, hogyan kell fogni a kést, hogyan kell vágni, élezni, fenni, hámozni, majd pedig jöttek sorra a felvágandó jószágok. Először mindig Maki mutatta meg, hogyan kell(ene) megcsinálni, majd jöttek a tanoncok, és megpróbálták reprodukálni azt. Vágnivaló volt bőven: répa, káposzta, paradicsom, narancs, bazsalikom, hagyma, és csak úgy röpködtek (nem szó szerint) a kockák, julienne-ek, batonnet-k, brunoise-ok. Kicsivel egy után fejeződött be a téma, elmosogattunk, összepakoltunk, rendet raktunk, majd egy kis közös értékelés után háromnegyed kettő felé mindenki mehetett Isten hírével.

Számomra nagyon érdekes volt az egész, kábé azt sem tudtam, hogyan kell a szakácsruhát helyesen felvenni, vagy a törlőkendőt/kötényt szépen összehajtani, de Maki figyelt mindenre, és ha bármit nem úgy csináltam ahogy kellett volna, korrigált, ami nagyon jó volt, hiszen főleg ezért mentem, hogy tanuljak. A következő alkalom májusban lesz, már azt is várom, addig pedig otthon próbálgatom azt, amit sikerült az órán ellesnem. Itt pedig meg tudjátok nézni az óráról készült képeket (feljebb is innen vannak).


A bejegyzés trackback címe:

https://utolsoejjel.blog.hu/api/trackback/id/tr562714887

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása