Nintendo Wii házilag

2011.02.21. 09:15

Mióta megvan az új tévé, folyamatosan húzta az agyam az a gondolat, hogy erre bizony vétek nem kötni valami jó kis konzolt. Az Xbox és a Wii között vacilláltam, miként azt már korábban le is írtam, de ezzel most eldőlt a dolog, mivel megtaláltam egy kiváló sufnituning megoldást. Azaz nem teljesen, de erről majd később.



A szolúció neve az, hogy Dolphin, és valójában ez egy PC-s Nintendo Wii emulátor. Mivel a konzol alaphardvere nem annyira combos, így az én gépemen (i3, 4 giga memória, GTS250) kiválóan, akadás nélkül mennek a játékok - néha egy kis grafikai/hang glitch az van, de ez még bőven a belefér kategóriába tartozik. Első körben két játékkal teszteltem a dolgot, mégpedig a Donkey Kong Returns-szel, illetve a Kirby’s Epic Yarn-nal. Mindkettő gyönyörűen fut, a játékélmény pedig valami egészen fantasztikus, annyira cute helyenként, hogy az ember majd beszarik, és teljesen belengi valami olyan hangulat, amit amúgy nem kapsz meg a játékokban. A Kirbyt talán a Little Big Planethez tudnám hasonlítani, itt is minden szövetből, cérnából és foltból van, és hihetetlenül jópofa az egész. Lehet, hogy kissé gyerekesnek tűnik (még meghalni sem lehet benne), de én azt mondom, hogy ez a Nintendo, ilyen fantasztikus játékokat csak ők tudnak csinálni.



Elvileg az emulátor tud kezelni eredeti Wiimote-ot is, de konfigolhatunk billentyűzetet, ha úgy tetszik, és gamepaddel is tolhatjuk (nekem most ez utóbbi van, egy Dr. D-től kölcsönkapott Logitech-el nyomom, és még a mozgásérzékelős részeket is egészen jól meg tudom oldani, az analóg karokat kis botkormányokként használva). Az egész vidám a 19 colos CRT-men is, de gondoltam, miért ne próbáljuk meg kivinni a nappaliba, hogy 117 centin élvezhessük az ugráló gorilla kalandjait. A notimat próbáltam meg ehhez igénybevenni, melynek hardvere a következő: i5,4 giga memória, Intel integrált vidkari (ugye ez az a verzió, amikor a proci viselkedik videóvezérlőként). A kettő összekötéséhez egy Display Port - HDMI kábelt használtam, ez sajnos csak félsiker volt, mivel a hangot sehogy sem tudtam megoldani, hogy átvigye. Az emulátor ezen a konfigon elindult ugyan, de olyan szinten be volt lassulva, hogy játszhatatlanná tette a játékélményt - nagy valószínűséggel a nem dedikált videókártya volt ebben a ludas. Mindemellett, ha van elég erős gépetek, akkor hajrá, ha pedig nincs, akkor ajánlom ezt az oldalt - régen is voltak remek játékok.


A bejegyzés trackback címe:

https://utolsoejjel.blog.hu/api/trackback/id/tr912672102

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása